آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

بهترین روش های کاشت مو در دنیا

هنگامی که بیشتر موی خود را از دست می دهید و پوست سر شما در برخی قسمت های سر نمایان می شود، راه حل های زیادی برای حل مساله ایجاد شده به ذهن خطور می کند که هر یک می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. بنابراین بهتر است بررسی کنید که بهترین روش های کاشت مو در ایران و جهان چیست تا بر اساس بودجه و انتظار خود، آن را انتخاب نمایید.

زمانی که به آخرین امید خود، کاشت مو روی می آورید، به همان اندازه که از این تصمیم هیجان زده هستید، عدم قطعیت نیز ممکن است شما را گیج کند. درک روش های مختلف کاشت مو واقعاً دشوار است. آیا همه آنها نتایج مشابهی دارند؟ تفاوت آنها در چیست؟ کدام روش کاشت مو برای شما بهتر است؟ اینها تنها چند سوال است که به ذهن خطور می کند.

روشهای کاشت مو FUT و FUE

در واقع، همه روش های کاشت مو به دو نوع اصلی تقسیم می شوند. اولین روش اصطلاحاً درمان FUT است که مخفف پیوند واحد فولیکولی است. در این حالت، یک نوار از پوست با مو از محل اهدا کننده برداشته می شود و به محل گیرنده طاس منتقل می شود.

نوع دیگر به عنوان استخراج واحد فولیکولار FUE یا کاشت موی یک نفره شناخته می شود. در اینجا موهای فرد با فولیکول های آنها از محل اهدا کننده گرفته می شود، در محلول غذایی، پردازش شده و سپس به ناحیه گیرنده پیوند می شود.

بهترین روش های کاشت مو

FUT در مقابل FUE

در بررسی بهترین روش های کاشت مو ، تفاوت های ظریفی بین این دو روش وجود دارد. همچنین تمایز بین کاشت مو و کاشت موی خود بیمار بسیار مهم است. مورد اول به معنای قرار دادن موهای مصنوعی در مناطق طاس است.

به عبارتی استفاده از موهای مصنوعی در عمل زیبایی بسیار رایج است، به ویژه هنگامی که موهای طبیعی واقعاً نازک هستند و در کل سر پخش می شوند. این روش همچنین مورد پسند مردان و زنان با موهای بلند است که نمی خواهند موهای خود را قبل از عمل کوتاه کنند.

در صورت پیوند موی خود، همانطور که از نامش پیداست، موهای طبیعی بیمار از نواحی با حجم موهای متراکم برداشته می شود و به مناطقی منتقل می شود که موهای کمیاب بوده و یا مو ندارند.

آیا FUT و FUE مشابه هستند؟

قبل از اینکه در مورد بهترین روش های کاشت مو به جزئیات بیشتری بپردازیم، می خواهیم بر ویژگی های مشترک آنها تمرکز کنیم. اول از همه، آنها یک هدف مشترک دارند، یعنی به شما کمک می کنند تا اعتماد به نفس خود را بازیابید. باید اشاره کنیم که امروزه سفر به دیگر کشورها برای کاشت مو در بین بسیاری از مردم دنیا، محبوب می شود، به خصوص کشورهایی همچون ایران که قیمت ها به طور قابل توجهی پایین تر است، اما تجهیزات و حرفه ای بودن جراحان در سطح بالایی قرار دارد.

این نوع جراحی، عمدتا در یک کلینیک مخصوص مو انجام می شود ، جایی که کل تیم به ویژه در زمینه کاشت مو تخصص دارند. قبل از عمل، بی حسی موضعی داده می شود، بنابراین نیازی به ترس از درد نیست. در کلینیک مو، عمدتا گزینه ای برای تزریق بی حسی بدون درد ارائه می شود که بدون سوزن انجام می شود.

بهترین روش های کاشت مو

کاشت مو FUT

FUT مخفف پیوند واحد فولیکولی و یکی از بهترین روش های کاشت مو است. همچنین به عنوان برداشت نوار شناخته می شود، زیرا به معنی برداشتن یک نوار نازک از پوست سر با مو است. معمولاً جراح نوار را از پشت سر برمی دارد. برش معمولاً از یک گوش به گوش دیگر انجام می شود. سپس تیم جراحی واحدهای موی جداگانه را از این تکه برداشته شده پوست سر استخراج می کند.

در همین حال، زخم حاصله درمان شده و بخیه زده می شود. پس از برداشتن همه پیوندها، جراحان ناحیه گیرنده را با آنها پر می کنند. در اینجا خطر این است که ریشه موها آسیب ببیند و موها بعداً دوباره ریزش کنند. علاوه بر این، یک بیمار از محل زخم آسیب ببیند. با این حال، در این روش، خطر ابتلا به عفونت در مقایسه با FUE بیشتر است.

FUT اولین روش کاشت مو است که به طور گسترده در تمامی دنیا به عنوان بهترین روش های کاشت مو انجام شد. در حال حاضر این تا حدودی منسوخ شده است، زیرا تکنیک های پیوند مو پیچیده تر شده و توسعه یافته است. با وجود این، نتایج نهایی FUT بسیار چشمگیر است.

بهترین روش های کاشت مو

کاشت مو FUE

استخراج واحد فولیکولار از روش FUT توسعه یافته است. در اینجا فولیکول های مو شما نیز از ناحیه استخراج شده و متراکم با مو پوشانده شده است. با این حال، این کار بدون هیچ گونه برداشتن پوست انجام می شود. تیم جراحی هر فولیکول مو را به صورت جداگانه با کمک یک سوزن توخالی ریز خارج می کند. کوچکترین آسیب ها ایجاد می شود که آنها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

بنابراین، به عنوان بهترین روش های کاشت مو ، خطر عفونت با FUE بسیار کمتر از FUT است. پس از برداشتن پیوندهای لازم از ناحیه اهدا کننده، آنها به صورت جداگانه به ناحیه گیرنده منتقل می شوند. تقریباً 4000 پیوند در هر جلسه FUE قابل پیوند است. برای بسیاری از بیماران، این تعداد برای بازگرداندن سر کامل مو کافی است. این روش کاشت مو در حال حاضر تا حد زیادی جایگزین FUT شده است.

Sapphire FUE

روش کاشت مو Sapphire FUE یک نسخه پیشرفته و نوآورانه از FUE معمولی است. تفاوت اصلی این است که واحدهای موی کشیده شده با تیغه یاقوت پیوند می خورند و از تیغه استیل استفاده نمی شود. با کمک نوک سوزن توخالی به شکل V ، دقیق تر و ملایم به پوست سر نفوذ می کنند. در نتیجه، خونریزی ثانویه به میزان قابل توجهی در بیمار کمتر می شود

Sapphire FUE نتیجه سالها تحقیق به نفع بیماران است و به عنوان بهترین روش های کاشت مو شناخته می شود.. با کمک این رویکرد جدید، می توان تا 30 درصد ضخامت مو را نسبت به روش های قدیمی افزایش داد. علاوه بر این، زخم های به وجود آمده می توانند 20 درصد سریعتر بهبود یابند.