آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

آموزش گریم سینمایی

آموزش گریم سینمایی

دوره گریم سینمایی به آموزش حرفه ای تکنیک‌های میکاپ صورت (از رفع عیوب ظاهری چهره تا شبیه سازی آسیب) به نحوی که برای مخاطب باورپذیر باشد، می‌پردازد. در پایان دوره، شما به عنوان یک گریمور سینمایی حرفه ای می‌توانید نواقص چهره را به شیوه‌ای طبیعی و باورپذیر بپوشانید و یا متناسب با ماهیت صحنه، به ایجاد هر تغییری در صورت و اعضای بدن بپردازید. ما در آموزشگاه جهان مو، به آموزش مبتدی تا پیشرفته گریم سینمایی خواهیم پرداخت؛ به نحوی که هنرجو بعد از گذراندن دوره بتواند بلافاصله وارد بازار کار شود و مدرک معتبر نیز دریافت کند. با ما همراه باشید.

آموزش گریم سینمایی

سرفصل های آموزش گریم سینمایی حرفه ای

  • شناخت ابزارهای گریم و پروتز: انواع پالت‌های رنگی، کرم و پودرها، برس‌های پایه، مواد مات کننده، انواع پروتز و غیره
  • رنگ شناسی: ترکیب رنگ‌ها برای تصحیح رنگ پوست، تغییرات سنی، تناسب و هماهنگی رنگ با نورپردازی و غیره
  • آموزش روش های لایه گذاری: شبیه سازی پوستی با استفاده از کرم پودر، کانسیلر، پروتز و غیره
  • یادگیری فونداسیون و کانتورینگ: ایجاد پایه گریم و روش‌های برجسته سازی چهره از طریق ایجاد سایه و روشنایی در پوست
  • آموزش آرایش پیری: استفاده از پروتزهای سیلیکونی و لاتکسی، شبیه سازی چین و چروک با استفاده از سایه گذاری، ایجاد لکه‌های پیری و غیره
  • آموزش آرایش آسیب: شبیه سازی زخم، سوختگی، بخیه، خراش، ساییدگی و غیره به شیوه‌ای باورپذیر
  • آشنایی با خلق شخصیت: ایجاد کاراکترهای غیر انسانی یا ابرقهرمانی، آموزش مهارت‌های پیشرفته در استفاده از پروتز
  • آموزش حالت دهی مو: انواع مدل‌های کوتاهی یا شینیون، نحوه استفاده از کلاه گیس، روش‌های بافت، فر یا کراتینه کردن مو
  • یادگیری گریم متناسب با رسانه: تطبیق تکنیک‌های آرایش برای انواع رسانه‌ها، با در نظر گرفتن عواملی مانند انواع دوربین، نور و فاصله از مخاطب
  • آموزش نکات مراقبتی: بهداشت و کیفیت محصولات برای جلوگیری از مشکلات پوستی و عفونت، شیوه‌های پاک کردن گریم و غیره
آموزش گریم صورت و چهره در فیلم

هزینه دوره های آموزشی گریم سینمایی حرفه ای در تهران

هزینه ثبت نام در دوره های گریم سینمایی با توجه به فاکتورهایی همچون سطح آموزش، کارگاه‌های عملی، حضوری و آنلاین در آموزشگاه‌های مختلف، متفاوت است. ما در آموزشگاه آرایشگری جهان مو، آموزش گریم سینمایی را از سطح مبتدی تا پیشرفته، زیر نظر بهترین اساتید و گریمورهای حرفه ای برگزار می‌کنیم. حداقل هزینه آموزش چهره پردازی یا گریم سینمایی در سال 1403 با توجه به مصوب فنی و حرفه ای 7/000/000 تومان است. جهت کسب اطلاع دقیق در مورد شهریه دوره با کارشناسان جهان مو در ارتباط باشید. 

نکته 1: امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره‌های آرایشگری وجود دارد.

نکته 2: برای هنرجویان از دیگر نقاط کشور، خوابگاه جهت اسکان معرفی می‌گردد.

بازار کار برای گریمور سینمایی

یک آرایشگر فیلم نقش مهمی را در انتقال داستان به نحوی ایده آل به مخاطب ایفا می‌کند. گریمور سینمایی با تیم تولید و کارگردان همکاری نزدیک داشته و بسته به مکان و زمان فیلمبرداری، ساعت و ماهیت صحنه، وظایف مختلفی را برعهده می‌گیرد. بنابراین، بازار کار برای یک هنرمند گریم کاملا متنوع و متعدد است و در صورتی که مهارت‌های لازم را به درستی آموزش ببینید، مشکلی برای اشتغال نخواهید داشت.

به طور کلی، سه عنوان شغلی اصلی در بخش گریم وجود دارد که تعیین می‌کند یک آرایشگر چه وظایفی را در یک مجموعه فیلم انجام می‌دهد: آرایشگر کلیدی، دستیار و آرایشگر جلوه‌های ویژه.

یک- آرایشگر یا گریمور کلیدی: بخش گریم را رهبری و نظارت می‌کند و معمولا کارهای پروتزی و هماهنگی با بخش تولید را انجام می‌دهند.

دو- دستیار گریم : انجام گریم پایه، رتوش و اصلاحات جزئی در طول سکانس‌ها، آماده سازی مواد گریم و غیره را بر عهده دارد.

سه- آرایشگر و گریمور جلوه های ویژه: به طراحی آسیب‌های شبیه سازی شده مثل سوختگی، نصب پروتزها و فیکس کردن آن می‌پردازد.

چگونه می توان گریمور فیلم شد؟

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای تبدیل شدن به یک گریمور برای فیلم‌ها انجام دهید.

1- شرکت در دوره های آرایشگری:

شرکت در یک دوره آرایشگری، الزامی برای تبدیل شدن به یک هنرمند گریم برای فیلم‌ها نیست، اما می‌تواند درک عمیق‌تری از خدمات مختلف زیبایی از جمله استفاده از آرایش، حالت دادن و کوتاه کردن مو، پوشاندن عیوب ظاهری چهره، کانتورینگ صورت،  مراقبت از پوست و ناخن را در اختیار شما قرار دهد. اگر این راه را برای گریمور شدن انتخاب می‌کنید باید آموزش‌هایی همچون دوره آرایش و پیرایش درجه 1، دوره ترمیم و پروتز مو، دوره متعادل سازی چهره را بگذرانید.

2- شرکت در دوره های گریم سینمایی:

به دنبال آموزشگاهی معتبر باشید که دوره های تخصصی گریم برای فیلم‌ها را ارائه می‌دهد. بسته به برنامه آموزشی، تکمیل دوره‌ها می‌تواند تا هشت ماه طول بکشد. 

3- تحصیل در رشته چهره پردازی:

یکی دیگر از این راه‌های کاربردی، اخذ مدرک دانشگاهی در حوزه گریم و چهره پردازی است. 

آموزش گریم صورت پیشرفته

اخذ گواهینامه با آموزش گریم سینمایی

اگر می‌خواهید مدرک و مجوز فعالیت به عنوان یک گریمور فیلم را داشته باشید، باید از طریق موسسات معتبر اقدام کنید. ما نیز در آموزشگاه آرایشگری جهان مو، در پایان دوره و بعد از ارزیابی صلاحیت هنرجویان، مدرک معتبر ارائه خواهیم کرد. تمامی تلاش ما در مجموعه جهان مو این است که هنرجویان تمامی مهارت‌های لازم برای فعالیت به عنوان گریمور حرفه ای را بیاموزند و در عمل نیز به کار گیرند. 

اهمیت تجربه عملی در آموزش گریم سینمایی

به کارگیری مهارت های فنی و دانش تئوری در محیط واقعی، کلید اصلی در تبدیل شدن به گریمور حرفه ای است. ما در آموزشگاه جهان مو، فرصت مهارت آموزی عملی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهیم. با این حال اگر بتوانید در ابتدای کار به عنوان دستیار گریمور مشغول فعالیت باشید و با فشار زمانی، محیط فیلم برداری و الزامات صحنه آشنا شوید، نکات ارزنده‌ای خواهید آموخت.

همچنین، گرفتن فیلم یا عکس از کار تکمیل شده شما، می‌تواند کمک کند نمونه کارهایی بسازید که تکنیک ها و مهارت هایتان را برای مشتریان و کارفرمایان آینده ارائه کند. در حالت ایده آل، نمونه کارها باید انواع ظاهر و سبک‌هایی را که می‌توانید ایجاد کنید، برجسته نماید.

دوره آموزشی مبتدی تا پیشرفته گریم

آموزش اصول اولیه تولید فیلم

در مسیر آموزش گریم سینمایی، باید در نظر داشته باشید که یادگیری آنچه در یک مجموعه فیلم اتفاق می‌افتد، می‌تواند به شما این ایده را بدهد که در آنجا چه انتظاری وجود دارد. مانند اینکه به چه کسی گزارش می‌دهید، کجا ایستاده‌اید و آیا می‌توانید با کارگردان صحبت کنید.

همچنین مهم است که در مورد بخش‌های مختلف، اعضای پشتیبانی و وظایف و مسئولیت‌های آنها اطلاعات کسب کنید تا بدانید چه کسی چه کاری انجام می‌دهد. برای آشنایی با اصول تولید، می‌توانید به انواع منابع آنلاین دسترسی داشته باشید، در کارگاه‌های فیلمسازی محلی شرکت کنید یا در کلاس های فیلمسازی ثبت نام کنید.

ایجاد شبکه درون صنعت فیلم سازی

هنگام دریافت آموزش گریم سینمایی، توجه داشته باشید که کار در صنعت سینما، فقط به استعدادها مربوط نیست، بلکه ارتباطات، نکته بسیار مهمی است. گذراندن زمان در مکان‌هایی که افراد این صنعت به آنجا می‌روند یا استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای گسترش شبکه‌ها را در نظر بگیرید.

گروه‌های فیلم معمولاً دوست دارند از آرایشگران واحد برای همه پروژه های خود استفاده کنند، بنابراین مهم است که در هر زمان که در اطراف مسئولان این صنعت هستید، بهترین تاثیر ممکن را بگذارید. همچنین انجمن‌ها، گروه‌ها و اتحادیه‌های مختلفی برای آرایشگران حرفه ای فیلم وجود دارد که می‌توانند به ملاقات یا ایجاد ارتباط با افراد مناسب کمک کنند. آنها اغلب فرصت‌هایی را برای اعضایی که در زمینه هنر آرایش فعالیت می‌کنند، ارائه می‌دهند تا با کارفرمایان و سایر متخصصان این زمینه ارتباط برقرار کنند.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب