آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

ایا موخوره باعث کچلی می شود؟

ارتباط موخوره با کچلی

هنگامی که موهای شما دچار شکستن شده و چند شاخه می شود، دچار موخوره شده و برای سلامتی موهای شما بسیار خطرناک است. هنگامی که موها دچار چنین مساله ای می شوند، این احتمال وجود دارد که از بلند شدن موها نیز جلوگیری کنند. بنابراین لازم است که ارتباط موخوره با کچلی مورد بررسی قرار گیرد.

اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به تغدیه موهای خود توجه کنید. همچنین می توانید برای جلوگیری از این موضوع، آن را هر سه ماه یکبار کوتاه کنید. این روند باعث خواهد شد تا نوک موها از موخوره پاک شده و آسیب چندانی به دیگر بخش های مو وارد نشود. بنابراین حداقل در این مدت چند سانتی متر از نوک موهای خود را کوتاه کنید.

استفاده از محصولات برای درمان موخوره

البته دیده شده است که برخی از افراد، برای آن که بتوانند این موضوع را حل کنند، از محصولات خارجی و انواع سرم و ژل استفاده می کنند. اما واقعیت این است که آن ها ممکن است راهکارهای موقت باشند که نمی توانند درمانی مناسب و دائم برای آن فراهم کنند. برای آن که ارتباط موخوره با کچلی را به خوبی درک کنید، لازم است که از روش های درمانی گیاهی استفاده کنید.

در این میان، توصیه می شود که محصولات شیمیایی را از یاد برده و از روغن های گیاهی برای تغذیه موهای خود استفاده نمایید. روغن هایی مانند آرگان، جوجوبا و روغن نارگیل، می توانند راه حل های مناسبی برای ایجاد سلامت موها باشند.

در میان محصولات درمانی موخوره، شامپوهای مناسبی نیز وجود دارد که بدون سولفات بوده و ضمن تمیز کردن پوست سر، از ایجاد موخوره نیز جلوگیری می کنند. سپس لازم است که از یک برس و شانه مناسب استفاده کنید تا بتوانید به راحتی از افزایش ایجاد موخوره در موهای خود جلوگیری نمایید. برس هایی که دارای الیاف طبیعی هستند و یا شانه هایی که از جنس چوب می باشند، بهترین راه حل می باشند.

ارتباط موخوره با کچلی

عدم استفاده از ابزارهای حرارتی

در ادامه بررسی ارتباط موخوره با کچلی باید اضافه کنیم که لازم است تا مراقب استفاده از ابزارهای حرارتی مانند سشوار و اتوی موی خود باشید. این کاملا روشن است که آن ها می توانند فیبر موها را از بین برده و آنها را بسیار شکننده کنند. این باعث می شود که موها به سرعت آسیب دیده و به شکل چند شاخته درآید. استفاده بیش از حد از این ابزارها می تواند باعث ریزش شدید مو و ایجاد کچلی باشد.

ارتباط موخوره با کچلی

اهمیت تغذیه در ارتباط موخوره و کچلی

در بسیاری از مواقع، ایجاد موخوره به دلیل عدم تغذیه مناسب بوده و کمبود مواد معدنی و ویتامین و پروتئین یا حتی اسیدهای چرب می تواند دلیل این مساله باشد. هنگامی که بدن با کمبود این مواد مواجه می شود، آن ها را از طریق موها جذب کرده و برای فعالیت های بدن صرف می کند.

همچنین به خاطر داشته باشید که در صورتی که بتوانید به صورت روزانه پوست سر خود را ماساژ داده و با دقت آن را با انگشتان خود نوازش کنید، ضمن دریافت حسی از آرامش، می توانید جریان خون مناسبی را نیز در آن به جریان بایندازید که می تواند سلامت بالای موها را تامین کرده و تغذیه مناسب را به آن ها برساند.

در بررسی ارتباط موخوره با کچلی ، تاکید شده است که مصرف مواد غذایی سالم و استفاده از میوه های تازه و خشک و مغزها و حبوبات، می تواند کمک موثری در سالم ماندن موها و عدم ریزش آن بر اثر مسائلی همچون موخوره باشد. یکی دیگر از عواملی که در این موضوع مطرح است این است که بدن دچار کم آبی شده و باعث خشک شدن موها باشد. استفاده حداقل شش تا هشت لیوان آب در روز می تواند به راحتی در سلامت موها و بدن به شما کمک کند.

دلایل به وجود آمدن موخوره

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود تا موخوره در موهای شما ایجاد شود که در نهایت نیز می تواند با ریزش مو همراه باشد. رنگ کردن های مکرر همراه با استفاده از مواد دکلره، استفاده از شامپوهای نامناسب، فرم دهی های مکرر و استفاده بیش از حر از سشوار می تواند از جمله عوامل و ارتباط موخوره با کچلی باشد.

البته این گونه است که عمدتا موهایی که حالت خشک دارند، بیش از دیگر انواع مو، دچار این مساله خواهند بود. این نکته را نیز باید اشاره کرد که گاهی اوقات این مساله حتی در قسمت هایی از ابرو نیز روی می دهد. رنگ کردن های مکرر ابروها، می تواند باعث شود تا آن ها نیز دچار موخوره شده و ریزش داشته باشند. حتی نور شدید آفتاب نیز از جمله دلایل دو شاخه شدن موها خواهد بود. این مساله می تواند برای هر فردی و در هر سنی رخ دهد. آسیب رسیدن به ساقه مو می تواند موخوره را در هر سنی ایجاد کند.

ارتباط موخوره با کچلی

مراقبت از موها

دقت داشته باشید که هنگام آرایش موهای خود، برای بستن آن ها از کش های سفت استفاده نکنید. بهتر از انواع روکش دار آن بهره ببرید که چندان موهای شما را محکم نگاه نمی دارند. همچنین برای حالت دادن موها، سعی کنید که از محصولات معتبر و در تعداد دفعات کمتر استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که موهای خیس خود را پس از حمام، هرگز شانه نکنید. شانه کردن آن ها باعث می شود تا موخوره ایجاد شده و همانگونه که پیش از این اشاره شد مطابق با ارتباط موخوره با کچلی ، باعث ایجاد ریزش شدید مو شود. همچنین بهتر است که همواره موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید. به خاطر داشته باشید که آب داغ می تواند به موها آسیب زده و باعث چند شاخه شدن آن ها شود.

ارتباط موخوره با کچلی

انواع مدل موخوره و ارتباط موخوره با کچلی

در نوعی از موخوره، بخش سلول کورتیکال مو کامل به هم چسبیده و بخشی از آن ها از هم جدا شده اند. در این شرایط موها با تغذیه مناسب، در مان خواهد شد. در نوع دیگر موخوره، شکاف اصلی در نوک مو ایجاد می شود که ممکن است بتوانید آن را با تغذیه درمان کنید اما به حتم به روش های درمانی نیز نیاز دارد.

در نوع موخوره مدل سه شاخه که کمتر از دیگر مدل ها رواج دارد، تارهای مو به کلی آسیب دیده و می تواند با ماسک های رطوبت رسان، درمان شود. در موخوره مدل درختی، در یک سوی مو، میزان آسیب بیشتر را خواهید دید که لازم است در این شرایط، با کوتاه کردن آن ها از آسیب دیدن بیشتر مو جلوگیری نمایید. در بررسی ارتباط موخوره با کچلی ، باید اضافه کنیم که موهای فر عمدتا دچار این مساله شده و درهم و گره خورده می شوند که شانه کردن آن ها سخت شده و موها دچار شکنندگی می گردند.

شما می توانید برای دریافت راه کارهای بیشتر و درمان موهای خود، از آموزشگاه آرایشگری جهان مو راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

منبع

اشتراک گذاری

آخرین مطالب