آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

برنامه روتین مراقبت از موی مردانه

داشتن یک روال خوب و برنامه روتین مراقبت از موی مردانه ، ساده و موثر است. تجهیزکردن خود به ابزار و اطلاعات مناسب در مورد مو، بهترین قدم در ابتدای راه است. مهم نیست که چه نوع مو و بافتی دارید، می توانید به سرعت کارهای روال خود را انجام دهید و موهایی زیبا داشته باشید.

برنامه روتین مراقبت از موی مردانه

شروع یک روال مراقبتی

به عنوان اولین قدم، لازم است تا شامپو و نرم کننده را هوشمندانه انتخاب کنید. محصولاتی را برگزینید که با نوع موی شما سازگار باشد تا موهای شما را به بهترین شکل ممکن به نظر برساند. در صورت امکان، به سراغ شامپوهای بدون سولفات و نرم کننده های بدون سیلیکون بروید. این مواد برای استحکام مو مناسب هستند و به مرور زمان باعث خشکی و کدر شدن مو می شوند.

اگر موهایی خشک دارید که به راحتی وز می شوند، می توانید در برنامه روتین مراقبت از موی مردانه محصولات آبرسان و مرطوب کننده که دارای روغن، کرم و سایر مواد مغذی هستند، را در نظر بگیرید. برای موهای چرب یا نازک، محصولات شفاف کننده حاوی موادی مانند روغن درخت چای و بابونه مناسب هستند. برای موهایی که به راحتی می‌شکنند ، به دنبال محصولات ترمیمی حاوی پروتئین‌هایی مانند کلاژن و کراتین باشید.

برنامه روتین مراقبت از موی مردانه

مراقبت از موی مردانه

موهای خود را دو یا سه بار در هفته بشویید. ممکن است فکر کنید شستن روزانه موهایتان مفید است، اما در واقع برای بیشتر افراد این امر خیلی زیاد است. شستن بیش از حد موها، روغن‌های محافظی که به ‌طور طبیعی توسط پوست سر تولید می‌شود، از بین می‌برد و آن‌ها را بیشتر در معرض وز شدن قرار می‌دهد. برای اکثر مردان، دو تا سه بار شستشو در هفته بهترین کار است.

در برنامه روتین مراقبت از موی مردانه اگر موهای شما به سرعت چرب می شود، در روزهایی که شامپو نمی زنید، شستشوی با آب را انجام دهید. آب بدون از بین بردن چربی موهای شما را تمیز می کند. هنگامی که برای اولین بار شروع به شستشوی کمتر می کنید، موهای شما به مدت یک هفته یا بیشتر به تولید بیش از حد روغن ادامه می دهد تا زمانی که شرایط متعادل شود. بنابراین لازم است صبور باشید تا موهایتان در مدت طولانی تری تمیز بماند.

توجه داشته باشید که به جای آب گرم از آب ولرم یا خنک استفاده کنید. دوش آب گرم عالی است، اما گرمای آب، موها را خشک می کند. برای شستن موها بهتر است از آب ولرم یا خنک استفاده کنید. اگر مجبورید دوش آب گرم بگیرید، سعی کنید موهایتان را با آبکشی  با آب ولرم به پایان برسانید تا موهایتان به جای وز و کدر شدن ، سالم و براق به نظر برسد.

از ژل یا کرم های مرطوب کننده در اندازه کافی در برنامه روتین مراقبت از موی مردانه استفاده کنید. اگر به استایلی مرتب و منظم علاقه دارید، استفاده از ژل در حالی که موهایتان هنوز خیس است می تواند به موهایتان کمک کند که در طول روز مرتب به نظر برسند. اگر موهای کوتاه دارید، فقط مقداری از محصول را به اندازه یک سکه استفاده کنید، زیرا استفاده بیش از حد، موها را چرب می کند.

ژل به طور کلی سبک تر است و راحت تر روی موهای شما قرار می گیرد. به دنبال محصولاتی بدون الکل باشید، زیرا الکل مو را خشک می کند. این در حالی است که کرم ها برای موهای مجعد عالی هستند، زیرا ضخیم تر بوده و البته شستن آنها دشوارتر است. برای داشتن یک برنامه روتین مراقبت از موی مردانه ، می توانید از کارشناسان آموزشگاه آرایشگری جهان مو ، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب