آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

بهترین ماسک های ضد شوره سر

بهترین ماسک های ضد شوره سر

شوره سر، یک مشکل رایج پوست سر است که با خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر مشخص می شود. این نوع خفیف درماتیت سبورئیک بوده و یک اختلال التهابی پوست است که باعث افزایش خشکی، پوسته پوسته شدن و از بین رفتن سلول های مرده از پوست سر می شود. برای درمان این اختلال، می توان از بهترین ماسک های ضد شوره سر استفاده کرد.

برترین ماسک مو برای شوره سر

شوره سر می تواند به دلایل مختلف از جمله آب و هوا ، استرس ، عدم تعادل هورمونی و حتی عفونت پوست سر ، به ویژه فولیکول های مو ، با قارچی شبیه مخمر معروف به مالاسزیا ایجاد شود. در برخی موارد، شوره سر ممکن است باعث درد و خارش شدید شود و به منبع نگرانی تبدیل گردد. شوره سر همچنین باعث می شود موها بی روح و کدر به نظر برسند و پوسته پوسته شدن قابل مشاهده روی پوست سر می تواند در برخی افراد باعث ناراحتی اجتماعی شود.

بهترین ماسک های ضد شوره سر

درمان با بهترین ماسک های ضد شوره سر

مانند سایر مشکلات رایج پوستی ، شوره سر را می توان از طریق محصولات مختلف کاسمی ، مانند سرم ها و شامپوهای مخصوص درمان کرد. با این حال، این محصولات مملو از مواد شیمیایی مانند سولفات ها هستند که می تواند در طولانی مدت به موهای شما آسیب برساند.

پیشنهاد می شود از بهترین ماسک های ضد شوره سر برای درمان طبیعی این موضوع استفاده کنید. چندین ماده طبیعی دارای خواص ضد میکروبی و تغذیه کننده هستند که می توانند به رفع این مشکل کمک کنند. استفاده از این مواد طبیعی برای تهیه ماسک های مو می تواند با از بین بردن شوره سر ، تغذیه مو ، ترمیم آسیب ، آبرسانی به پوست سر ، بازگرداندن درخشندگی مو و جوانسازی موها را ارائه دهد.

بهترین ماسک های ضد شوره سر

ماسک طبیعی مو برای شوره سر

در اینجا چند ماسک موی طبیعی است که می توانید برای درمان شوره سر امتحان کنید.

  1. ماسک موی چریش

ماسک موی چریش می تواند به مدیریت شوره سر کمک کند. به دلیل خواص ضد عفونی کننده ، ضد التهابی و ضد قارچی ، یک عامل پوستی محبوب است. بنابراین، چریش می تواند به عنوان بهترین ماسک های ضد شوره سر ، در درمان مشکلات مختلف پوست سر ، از جمله شوره و خشکی کمک کند. پیشنهاد می شود از ماسک های چریش در ماه های تابستان برای کارآیی بیشتر استفاده کنید. می توانید برای شستشوی ساده چریش، چند برگ آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه در آب بجوشانید. محلول را خنک کرده و از آن برای شستن ساقه مو و پوست سر استفاده کنید. همچنین می توانید آن را همراه با روغن نارگیل استفاده نمایید.

روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است که به افزایش رطوبت پوست سر کمک می کند. علاوه بر این ، اسید لینولئیک موجود در روغن نارگیل ضد التهاب است و به تسکین پوست سر کمک می کند. شما می توانید ماسک چریش و نارگیل را با آسیاب کردن 10 الی20 برگ چریش با روغن نارگیل آماده کنید تا خمیری غلیظ ایجاد شود.

همچنین از بهترین ماسک های ضد شوره سر ، ماسک چریش و حنا می باشد. باید اشاره کنیم که حنا یک عامل ضد قارچ طبیعی است. برای تهیه این ماسک، 2 قاشق غذاخوری پودر حنا را در آب گرم قرار دهید. به این محلول ، 20 برگ چریش تمیز اضافه کنید و آسیاب کنید تا خمیر نازکی به دست آید.

 

  1. ماسک موی ماست

ماست به عنوان یک لایه بردار طبیعی مو عمل می کند. ماست حاوی باکتری های اسید لاکتیک است که اثر ضد قارچی روی پوست نشان می دهد. علاوه بر این، ماست سرشار از پروتئین است و بنابراین به عنوان یک عامل تهویه عالی در نظر گرفته می شود. ضمن آنکه ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند، بنابراین به پاکسازی پوست سر از خاک و سلول های مرده پوست کمک می کند که از بهترین ماسک های ضد شوره سر می باشد.

می توانید از روش های مختلفی با استفاده از ماسک های ماست برای مدیریت شوره سر و بهبود سلامت موهای خود استفاده کنید. ماسک ماست و عسل یکی از ماسک های عالی برای این کار است. یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری ماست تازه و ساده را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید.  یا آن که از ماسک ماست و لیمو استفاده کرده و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به دو قاشق غذاخوری ماست تازه و ساده اضافه کنید.

اگر ماسک خیلی مایع است، در صورت نیاز نشاسته ذرت را مخلوط کنید. همچنین می توانید آب برنج را به هر یک از این ماسک ها اضافه کنید. زیرا حاوی سلنیوم است که به جلوگیری از رشد مالاسزیا کمک می کند و ترکیبی از بهترین ماسک های ضد شوره سر را ایجاد می کند.

همچنین شما می توانید از ماسک موی شنبلیله، ماسک موی روغن درخت چای، ماسک های موی سرکه سیب، ماسک مو ژل آلوئه ورا، ماسک موی آب لیمو یا ماسک موی پیاز به عنوان ماسک های طبیعی برای درمان شوره سر استفاده کنید. در این خصوص، راهنمایی های بیشتر را از آموزشگاه آرایشگری جهان مو دریافت کنید.

بهترین ماسک های ضد شوره سر

اشتراک گذاری

آخرین مطالب