آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

تکنیک های اصولی در مراقبت از مو

تکنیک های اصولی در مراقبت از مو

برای مراقبت از مو، روش های زیادی توصیه شده است که از سوی آرایشگران و دیگر افراد ارائه می شود. استفاده از انواع تقویت کننده و یا روغن های مو که هر یک دارای تاثیرگذاری متفاوتی است و روش درمانی متنوعی را در بر می گیرد. اما قبل از انتخاب روش درمانی، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به عنوان تکنیک های اصولی در مراقبت از مو در نظر داشته باشید.

 اولین قدم در مراقبت از مو، رژیم غذایی شماست و دو مورد مهم در رژیم غذایی، آهن و پروتئین است. سلول‌های مو سریع‌ترین سلول‌هایی هستند که در بدن رشد می‌کنند، اما همچنین اولین سلول‌هایی هستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند و هنگامی که درست غذا نمی‌خورید یا از کمبود برخی از مواد مهم در بدن رنج می‌برید، بلافاصله عکس العمل نشان می دهند.

تکنیک های اصولی در مراقبت از مو

توصیه های کاربردی در مراقبت از مو

سعی کنید از غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگ‌دار استفاده کنید. ماهی، تخم کدو تنبل، لوبیا، نخود، سویا و غلات در رژیم غذایی شما از نکات مهم و تکنیک های اصولی در مراقبت از مو به شمار می آیند. پزشکان توصیه می کنند که روزانه حدود 12 میلی گرم آهن مصرف کنید. شما همچنین به پروتئین نیاز دارید زیرا این چیزی است که موهای شما را تقویت می کند.

پروتئین‌های کاملی را که سرشار از اسیدهای آمینه هستند شامل پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود، کینوا و ماست استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ریزش 100 تا 150 تار مو در روز طبیعی است، بنابراین با دیدن دسته کوچکی از موها، وحشت نکنید. موهای خیس را با دقت زیاد و به آرامی شانه کنید. زیرا شکننده و مستعد شکستن هستند. شانه دندانه پهن می تواند کمک موثری در محافظت بیشتر موها باشد.

تکنیک های اصولی در مراقبت از مو

نکات مهم در تکنیک های اصولی در مراقبت از مو

از دیگر تکنیک های اصولی در مراقبت از مو این است که موهای خود را هر چند هفته یکبار کوتاه کنید تا از آسیب و موخوره خلاص شوید. می توانید هر 6 تا 8 هفته یک چهارم یک اینچ از موهای خود را کوتاه کنید. موهای خود را هر روز نشویید و هر زمان که این کار را انجام دادید، مقداری نرم کننده به انتهای آن بمالید. سعی کنید از مارک معتبری به عنوان شامپو و نرم کننده استفاده کنید. همچنین ، نرم کننده را با آب سرد بشویید زیرا هم برای استحکام و هم برای درخشندگی مفید است.

نکته قابل توجه این است که بر خلاف برچسب های پشت مواد غذایی ، برچسب پشت شامپوها عمدتا خوانده نشده باقی می مانند. بسیاری از تولید کنندگان محصولات بهداشتی، در خصوص تولید شامپو، تمرکز خود را روی تاثیرات سولفات گذاشته اند. آنها دلیلی هستند که شامپو شما به این شکل کف می کند و پوست سر و موهای شما را تمیز می کنند و کثیفی را از آن جدا می کنند.

سعی کنید که از تکنیک های اصولی در مراقبت از مو در جهت مراقبت بیشتر از موهای خود استفاده کنید. اگر هر نوع تحریکی روی پوست سر احساس کردید یا متوجه شدید موهایتان به مرور خشک می شود، شامپویی بدون سولفات تهیه کنید. می توانید از لیمو، چای بابونه یا عسل استفاده کنید زیرا آنها به عنوان تمیز کننده های عالی مو عمل می کنند.

می‌توانید آب لیمو را به آب اضافه کنید و زمانی که از حمام بیرون می‌روید، آن را روی موهایتان اسپری کنید. این امکان را دارید تا از چای بابونه پس از استفاده از شامپو، برای شستن موهای خود استفاده کنید. همچنین می توانید از عسل در هنگام آب کشی موها بهره ببرید. برای دست یابی به موهای درخشان، می توانید از خدمات آموزشگاه آرایشگری جهان مو بهره مند شوید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب