آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

درصد موفقیت کاشت مو

کاشت مو برای ترمیم رشد موها با روش های مختلفی صورت می گیرد که می توان به انواع پیوند واحد فولیکولار (FUT) و استخراج واحد فولیکولار (FUE) یا دیگر انواع کاشت موی پیشرفته اشاره نمود که هر یک از آن ها و میزان و درصد موفقیت کاشت مو در روش های مختلف متفاوت بوده و مزایای خاص خود را دارد.

در این خصوص، ابتدا باید مشخص شود که اصطلاح موفقیت در رابطه با روش کاشت مو به چه چیزی اشاره می کند. در تعیین میزان موفقیت کاشت مو، مهم است که رضایت مراجعه کننده از این روش و همچنین درصد کل فولیکول های پیوندی را که با موفقیت از محل اهدا کننده برداشت شده و به محل گیرنده پیوند داده شده است، در نظر بگیریم. در نهایت، هر پزشک خوب کاشت مو ، عقیده دارد که این نظر بیمار در مورد نتیجه نهایی است که اهمیت دارد.

اکثر پزشکان معتبر پیوند مو ، نرخ کلی 90 درصد را از درصد فولیکول هایی که به صورت دائمی به خط موی بیمار تبدیل می شوند، پایین ترین آستانه قابل قبول می دانند. اما 95 تا 98 درصد محدوده ایده آل در نظر گرفته می شود. وقتی پزشک از روش جزئیات گرا برای عمل کاشت مو استفاده می کند، درصد موفقیت کاشت مو حتی بیشتر افزایش می یابد. که در آن هر پیوند با دقت انتخاب شده و قبل از آماده شدن، نگهداری و پیوند گردیده و در محل گیرنده پیوند داده می شود.

درصد موفقیت کاشت مو

میزان موفقیت کاشت مو

همانطور که می توان انتظار داشت، میزان موفقیت از نظر مشتری می تواند در هر مرکز متفاوت باشد. عوامل موثر بر این میزان موفقیت، شامل همه چیز از سطح مهارت و تجربه پزشک تا فناوری در دسترس آنها است. یک پزشک معتبر باید بتواند صادقانه میزان موفقیت را بسیار نزدیک به 100 درصد ذکر کند.

 بهترین حالت زمانی است که پزشک و بیمار برای تدوین برنامه و تعیین استراتژی ترمیم مو بر اساس نیازهای منحصر به فرد هر بیمار وقت بگذارند که درصد موفقیت کاشت مو افزایش می یابد. این در حالی است که در موارد بسیار نادری که شکست اتفاق می افتد، اغلب به دلیل برخی از شرایط قابل پیشگیری است که مستقیماً با روش خاص کاشت مو مرتبط نیست.

درصد موفقیت کاشت مو

درصد موفقیت کاشت موی FUT

برای پیوند واحد فولیکولار، پزشک باید بتواند پیوند فولیکولار را به محل گیرنده پیوند دهد. میزان موفقیت کاشت مو بین 95 تا 98 درصد و در برخی موارد حتی 100 درصد است. در طول فرایند مشاوره، پزشک و بیمار باید تعداد واحدهای فولیکولی مورد نیاز برای دستیابی به پوشش مناسب را با توجه به میزان خاص ریزش موی بیمار ، مورد بحث قرار دهند و جهت گیری نهایی خط مو و اهداف شخصی بیمار نیز باید در این قسمت مورد بحث قرار گیرد.

باید درک کرد که فولیکول های مو پیوند شده قبل از رشد مجدد فولیکول های دائمی تمایل به ریزش دارند. این می تواند باعث شود بیماران نگران باشند که پیوند انجام نشده و درصد موفقیت کاشت مو پایین است. آنچه آنها در واقع تجربه می کنند، بخشی عادی از فرایند کاشت مو است. یک پزشک معتبر پیوند مو، فرایند پیوند را از قبل برای بیمار مشخص می کند تا درک درستی از انتظارات مناسب تا حصول نتیجه نهایی وجود داشته باشد.

چند درصد کاشت مو FUE موفق است؟

روش FUE به دلیل این واقعیت که واحدهای فولیکولار جدا از محل اهدا کننده خارج می شوند و به دلیل پیوند به محل گیرنده، یک فرآیند زمان بر است. اینکه آیا این کار به صورت دستی انجام می شود یا همراه با یکی از مکمل های خودکار موجود که برای پزشکان در دسترس است، درصد موفقیت کاشت مو را در بیماران انتخاب کننده FUE نشان می دهد، زیرا مهمترین عامل در تعیین میزان موفقیت در حالت کلی است.

هنگامی که حجم مناسب واحدهای فولیکولار پیوند زده شود تا پوشش کافی حاصل گردد، کاشت مو FUE باید 100 درصد موفقیت را در پی داشته باشد. شایان ذکر است که این سطح موفقیت مورد انتظار بر این فرض استوار است که پزشک کاشت مو که این روش را انجام می دهد، در انجام روش FUE و سایر گزینه های موجود کاشت مو با تجربه، آگاه و ماهر است. برای بیماران مهم است که با یک روش FUE دریابند که برای دستیابی به میزان موفقیت بیشتر و نتیجه ای که بدنبال آن هستند، چندین جلسه لازم است.

درصد موفقیت کاشت مو روباتیک

کاشت موی روباتیک توسط بسیاری از پزشکان که معتقدند پیشرفت های تکنولوژیکی موجود، فرآیند زمان بر را بسیار کارآمدتر کرده است، مورد پسند قرار می گیرد.  اگرچه برخی از پزشکان پیوند مو هنوز ترجیح می دهند روش FUE را به صورت دستی انجام دهند. آنچه که مهم است این است که درصد موفقیت کاشت مو در هر دو استراتژی باید به میزان 100 درصد یا بسیار نزدیک به آن منجر شوند.

پیوند مو روباتیک از نظر بیمار و پزشک مزایای زیادی دارد، زیرا جنبه های خودکار فرآیند برداشتن فولیکولار را می توان تسریع کرد به طوری که بیمار و پزشک به احتمال زیاد از مدت زمان کوتاه تری برای هر جلسه بهره خواهند برد. به طور کلی درک می شود که کاشت مو بر اساس نتیجه نهایی این روش قضاوت می شود. در این راستا ، کاشت موی روباتیک  هنگامی که توسط یک پزشک ماهر و با تجربه کاشت مو انجام می شود، به اندازه نمونه های متنوع دیگر موفقیت آمیز است. این را نیز در نظر داشته باشید که محدودیت در روش روباتیک این است که به طور کلی به 1500 پیوند محدود می شود.

درصد موفقیت کاشت مو

چند درصد کاشت مو NeoGraft موفق است؟

NeoGraft یک نسخه از روش FUE است که از یک ابزار فشار پنوماتیک برای اطمینان از حفظ هر واحد فولیکولار استفاده می کند که بیشترین بازده ممکن را داشته باشد و بهترین پوشش ممکن را در سایت گیرنده ایجاد کند. سیستم ها یا فناوری های پیشرفته NeoGraft موفق می شود زمان مورد نیاز برای برداشت فولیکول های فردی را کاهش دهد که در صورت انجام این کار از طریق روش سنتی و دستی می تواند بسیار وقت گیر باشد و این درصد موفقیت کاشت مو را افزایش می دهد.

هنگامی که به خوبی و با توجه به اهداف مشخص شده بیمار انجام شود، روش کاشت مو NeoGraft باید منجر به پیوند موفقیت آمیز بین 95 تا 98 درصد از واحدهای فولیکولار برداشت شده از محل اهدا کننده شود و واقعاً باید به عنوان یک موفقیت کلی در نظر گرفته شود.

از آنجا که روشهای FUE خودکار یا غیر از این، زمان بیشتری نسبت به سایر گزینه ها دارند، پزشکان با ملاحظه و ماهر می دانند که بیمارانی که از طریق این روش به دنبال پوشش قابل توجهی هستند، باید از تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه آگاه شوند. با زمان بهبودی کوتاه که امکان انجام جلسات در روزهای پشت سر هم را فراهم می کند، FUE که با فناوری NeoGraft انجام می شود، درصد موفقیت کاشت مو را به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

درصد موفقیت کاشت مو

درصد موفقیت کاشت مو ی SmartGraft

از طریق استفاده از یک ابزار فشار پنوماتیک که بخشی از یک سیستم ذخیره سازی بسته است که در آن هر واحد فولیکولی فرد، بلافاصله به یک واحد ذخیره سازی یخچال هدایت می شود، روش پیوند موی SmartGraft از نظر درصد کل فولیکولار موفق، حداکثر بازدهی را به همراه خواهد داشت. پیوند موفق به گیرنده، تا حد زیادی نتیجه سیستم بسته ای است که اطمینان می دهد هر واحد فولیکولی، در معرض عناصر بیرونی قرار نمی گیرد. که این می تواند منجر به خشک شدن و شکست در طول فرآیند پیوند شود.

در مواردی که سایر روش ها معمولاً 95 تا 98 درصد موفقیت را در واحدهای فولیکولار پیوند داده شده به سایت گیرنده می دهند ، SmartGraft به احتمال زیاد در انتهای بالای آن محدوده قرار دارد و حتی ممکن است بتواند به درصد موفقیت کاشت مو ،  بیش از 98 درصد دست یابد. این دلیل منطقی استفاده از یک سیستم بسته است، زیرا یک واحد فولیکولی هنگامی که زمان خود را خارج از بدن می گذراند، بیشتر دچار آسیب می شود.

در صورتی که در این خصوص نیاز به اطلاعاتی بیشتر دارید تا بتوانید تصمیم خود را در خصوص کاشت مو بگیرید، این امکان فراهم است تا با کارشناسان آموزشگاه آرایشگری جهان مو در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب