آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

دلیل سفیدشدن زودهنگام موها

دلیل سفیدشدن زودهنگام مو

غیر معمول نیست که موهای شما با افزایش سن تغییر کند. به عنوان یک فرد جوان، ممکن است موهای شما قهوه ای، سیاه یا بلوند باشد. اکنون که بزرگتر شده اید، ممکن است متوجه نازکی در نواحی خاصی از سر خود شوید، یا ممکن است موهایتان از رنگ اصلی خود به خاکستری یا سفید تغییر کند. اما دلیل سفیدشدن زودهنگام مو را می دانید؟

بدن شما فولیکول های مو دارد که کیسه های کوچکی هستند و سلول های پوست را می پوشانند. فولیکول های مو دارای سلول های رنگدانه ای به نام ملانین می باشند که باعث رنگ داشتن موها می شوند. اما با گذشت زمان، فولیکول‌های مو رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهند و در نتیجه موها سفید می‌شوند.

دلیل سفیدشدن زودهنگام مو

علت سفیدی مو در سنین پایین

آنچه که روشن است این است که در موهایی که تیره تر هستند، موهای سفید، بیشتر خود را نشان می دهند. اگرچه موهای سفید مشخصه پیری است، تارهای موی بی رنگ ممکن است در هر سنی ظاهر شوند. حتی زمانی که شما هنوز در دبیرستان یا دانشگاه هستید. البته راه هایی برای بازگرداندن رنگدانه وجود دارد که بستگی به علت به وجود آمدن آن دارد. در اینجا به دلیل سفیدشدن زودهنگام مو می پردازیم.

ژنتیک :

ژنتیک، نقش مهمی در زمانی که موهایتان سفید می شود بازی می کند. هنگامی که در سنین کمتر، موها سفید می شود، نشانگر آن است که در خانواده ، والدین و اجداد شما نیز، در چنین سنی، دارای موهای سفید بوده اند. البته شاید تغییر ژنتیک، ممکن نباشد اما می توانید در صورتی که این طرح موهای خود را دوست ندارید، آن ها را رنگ کنید.

استرس :

همه گهگاهی با استرس دست و پنجه نرم می کنند. پیامدهای استرس مزمن می تواند شامل مشکلات خواب، اضطراب، تغییر در اشتها و فشار خون بالا باشد که روی موها نیز تاثیرگذار است. تحقیقات نشان داده است که بین استرس و کاهش سلول‌های بنیادی در فولیکول‌های مو ارتباط وجود دارد و می تواند دلیل سفیدشدن زودهنگام مو باشد.

بیماری خود ایمنی :

بیماریهای خودایمنی نیز از دلایل سفید شدن موها در سنین پایین باشند. هنگامی که حمله سیستم ایمنی بدن به سلول ها صورت می گیرد، این مساله ایجاد می شود. یکی از مواردی که قادر است به موها به عنوان سیستم ایمنی حمل کرده و رنگدانه ها را از بین ببرد، آلوپسی است.

اختلال تیروئید :

تغییرات هورمونی ناشی از مشکل تیروئید، مانند پرکاری تیروئید یا کم کاری تیروئید نیز ممکن است مسئول سفیدی زودرس مو باشد. تیروئید این به کنترل بسیاری از عملکردهای بدن مانند متابولیسم کمک می کند. تیروئید و مسائل آن می تواند روی رنگ مو تاثیرگذار باشد. تیروئید پرکار یا کم کار می تواند باعث شود بدن شما ملانین کمتری تولید کند و دلیل سفیدشدن زودهنگام مو باشد.

سیگار کشیدن :

همچنین ارتباطی بین دلیل سفیدشدن زودهنگام مو و سیگار کشیدن وجود دارد. مطالعات نشان داده است که بین شروع سفیدی مو قبل از 30 سالگی و کشیدن سیگار ارتباط وجود دارد. به خوبی شناخته شده است که کشیدن سیگار خطر ابتلا به سرطان ریه و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

در صورتی که دچار این عارضه شده و از سفید بودن موهای خود حس خوبی ندارید، می توانید با مشاوره با کارشناسان جهان مو، ظاهر خود را با رنگی طبیعی و جذاب، تغییر دهید. برای دریافت اطلاعاتی کامل تر در این خصوص، با آموزشگاه آرایشگری جهان مو در ارتباط باشید.

دلیل سفیدشدن زودهنگام مو

                  منبع

اشتراک گذاری

آخرین مطالب