آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

راه های پیشگیری از ریزش مو | چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم

راه های پیشگیری از ریزش مو

در ابتدا باید یادآور شویم که هر تار موی سر شما بین دو تا پنج سال عمر می کند. فولیکول های مو چرخه ای از رشد فعال، انتقال و استراحت دارند. شرایط و عواملی در سبک زندگی وجود دارد که می تواند بیشتر موهای شما را وارد چرخه استراحت کند و در طی آن موهای شما می ریزند. این تلوژن افلوویوم نامیده می شود که می تواند نشانه ای از استرس باشد یا بعد از بارداری، به عنوان یک عارضه جانبی دارو، یا در نتیجه یک بیماری زمینه ای رخ دهد. در این جا به بررسی راه های پیشگیری از ریزش مو در مردان و زنان خواهیم پرداخت که می تواند در سلامتی بیشتر موهای شما موثر باشد.

راه های پیشگیری از ریزش مو

چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

اگر ریزش مو را تجربه می کنید که منجر به لکه های طاسی می شود، باید برای تشخیص به پزشک یا یک متخصص پوست مراجعه کنید. در صورتی که ریزش موی شما نتیجه یک بیماری مزمن یا کوتاه مدت باشد، کارهایی وجود دارد که می توانید برای محافظت از موهایی که دارید انجام دهید. می توانید چند نکته بهداشتی مو را مطابق با لیست ذیل رعایت کنید تا احتمال ریزش موهایتان کمتر شود.

راه های پیشگیری از ریزش مو

خودداری از مدل موهای آسیب زا :

مو انعطاف پذیر است، اما تحقیقات نشان می دهد که موهای شما فقط قبل از آسیب دائمی می توانند آنقدر منعطف باشند. مدل‌های مویی مانند کرون‌ها، قیطان‌های تنگ و دم اسبی می‌توانند موهای شما را از پوست سرتان جدا کرده و به مرور زمان پیوند بین مو و پوست سرتان را شل کنند. استفاده از راه های پیشگیری از ریزش مو می تواند سلامت مو را تضمین کند.

اجتناب از ابزارهای حالت دهنده مو با حرارت بالا :

استفاده از گرما برای حالت دادن به موهایتان، فولیکول مو را کم آب و آسیب پذیر می کند. سشوارها، اتو موها و اتوهای فر کننده همگی می توانند به مرور زمان به موهای شما آسیب بزنند.

عدم استفاده از رنگ های شیمیایی مضر و سفید کننده :

مواد شیمیایی باعث آسیب ناگهانی و غیر قابل بازگشت به فولیکول های مو می شوند. اگر نگران ریزش مو هستید، استفاده از رنگ‌ها، هایلایت‌ها و درمان‌های پراکسید را محدود کنید.

استفاده از شامپوهای ملایم و مناسب مو :

در راه های پیشگیری از ریزش مو ، هدف از استفاده از شامپو، پاکسازی موهای شما از آلودگی و چربی اضافی است. اما برخی از شامپوهای موجود در بازار دارای مواد مضر هستند. تنها پس از یک بار استفاده، می توانند موهای شما را از روغن طبیعی و اسیدهای چرب که آن را قوی و انعطاف پذیر می کند، پاک کنند. مواد تشکیل دهنده شامپو خود را بخوانید و شامپویی را خریداری کنید که تا حد امکان کاملا طبیعی باشد.

استفاده از برس های نرم :

هنگامی که از یک برس نرم که دارای الیاف طبیعی است، می توانید سلامت مو را باعث افزایش سطح سبوم تضمین کنید. پروتئین‌های کراتین موجود در موهای شما مانند زونا روی پوست سر قرار گرفته‌اند، بنابراین برس زدن آنها به آرامی در یک جهت، از بالا شروع می‌شود و تا انتها ادامه می‌یابد، به صاف و حالت دادن به کوتیکول مو در سطح مولکولی کمک می‌کند. در راه های پیشگیری از ریزش مو برس زدن روزانه موها همچنین می تواند به شما کمک کند که توده های موی جدا شده را در حمام  مشاهده نکنید.

نور درمانی با سطح پایین :

نور درمانی سطح پایین، باعث رشد و ترمیم سلول ها می شود و باعث رشد مو در افراد مبتلا به آلوپسی می شود. این درمان می تواند توسط پزشک شما تجویز شود. باید اشاره کنیم که ریزش مو در مردان بیشتر از زنان است. با توجه به انجمن ریزش مو آمریکا، حدود 85 درصد از مردان تا زمانی که به 50 سالگی می رسند، موهای نازک می کنند.

ریزش مو در مردان معمولاً به دلیل ریزش مو با الگوی ژنتیکی مردانه، آلوپسی آندروژنتیک، افزایش سن، یا سطوح پایین تستوسترون ایجاد می شود. برای آن که بتوانید به راه های پیشگیری از ریزش مو دست یابید، با آموزشگاه آرایشگری جهان مو در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب