آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

روش صحیح اتوکردن موی مجعد | چگونگی صاف کردن موهای مجعد

روش صحیح اتوکردن موی مجعد

در حالت کلی باید گفت که مرتب کردن موهای صاف و براق تقریبا ساده است و با کمی تلاش، کاملاً قابل انجام است. اما متناسب با اینکه موهای شما چقدر فر و مجعد هستند، می توانید آنها را با روش صحیح اتوکردن موی مجعد ، در کمترین زمان از حالت فر به صاف تبدیل کنید.

موهای مجعد به طور طبیعی خشک و مستعد آسیب هستند، بنابراین صاف کردن موهای شما باید با دقت زیادی انجام شود. این یک فرآیند ظریف است که شامل محصولات محافظت کننده زیادی در برابر حرارت است، اما اگر آن را به درستی انجام دهید، استایل شما می تواند چندین روز دوام بیاورد. در اینجا نحوه صاف کردن موهای مجعد و کمک به جلوگیری از آسیب و شکستگی آورده شده است.

روش صحیح اتوکردن موی مجعد

چگونگی صاف کردن موهای مجعد

در ابتدا لازم است که موهای فر خود را با یک شامپو صاف کننده و نرم کننده بشویید و حالت دهید. قبل از اینکه بخواهید آن ها را صاف کنید، باید هر گونه باقی مانده محصول را از روی موهای خود از بین ببرید. برای آن که بتوانید با چگونگی صاف کردن موهای مجعد خود آشنا شوید، باید یادآور شویم که از شامپو و نرم کننده صاف کننده مو استفاده کنید که به طور خاص برای کنترل موخوره و آماده سازی موهایتان برای صاف کردن موها ساخته شده است.

همچنین، در روش صحیح اتوکردن موی مجعد و برای تقویت رشته های خود از یک نرم کننده استفاده کنید. پس از دوش گرفتن، مقدار زیادی نرم کننده را روی موهای خود اسپری کنید تا به حفظ رطوبت، جلوگیری از شکستگی و موخوره در انتهای آن و محافظت در برابر آسیب گرما کمک کند.

 پس از آن موهای خود را با اسپری محافظ حرارت، مرطوب نمایید. برای محافظت بیشتر در برابر آسیب گرما، از یک اسپری حرارتی با کمپلکس کراتین تقویت کننده استفاده کنید. برای دستیابی به حداکثر صافی و کنترل موخوره، مطمئن شوید که تمامی مو را آزادانه می پوشاند.

روش صحیح اتوکردن موی مجعد

مراحل و روش صحیح اتوکردن موی مجعد

در مرحله بعد برای دست یابی به مراحل و روش صحیح اتوکردن موی مجعد ، موهای خود را کاملا خشک کنید. اگر وقت دارید، بگذارید موهایتان در هوا کاملاً خشک شود تا از قرار گرفتن در معرض گرما و اصطکاک غیرضروری در امان بمانید. اگر نیاز به خشک کردن سریع مو دارید، سعی کنید از یک پخش کننده برای توزیع حرارت و کاهش اصطکاک استفاده کنید.

در حین خشک کردن موهایتان به آرامی آن را برس بزنید تا باز شود و به صاف شدن آنها کمک کند. هرگز سعی نکنید موهای خیس یا مرطوب را صاف کنید. اتو کردن موهای خیس، کمتر موثر است و می تواند آسیب بیشتری به رشته های ظریف موی شما وارد کند.

همچنین توصیه می شود که موهای خود را برای صاف کردن راحت تر، تقسیم کنید. هنگامی که موهای شما کاملا خشک شد، موهای خود را به چند قسمت تقسیم کنید تا اتو کردن صاف تر قابل کنترل باشد. بهترین روش صحیح اتوکردن موی مجعد این است که از لایه های پایینی مو به بالا کار کنید. دو سوم بالای موی خود را به سمت بالا سنجاق کنید و ابتدا روی قسمت زیرین کار کنید.

می توانید از پایین ترین لایه مو، قسمت کوچکی را محکم بکشید و آن را از طریق صاف کننده و از ریشه شروع نمایید . با قطعات به اندازه کافی کوچک کار کنید که فقط باید دو بار با اتو صاف خود بکشید. وقتی لایه زیرین مو صاف شد، بقیه موهای خود را از سنجاق باز کنید و شروع به صاف کردن قسمت دیگری کنید. توجه داشته باشید که برای اجرای صحیح تر این کار می توانید راهنمایی های لازم را از کارشناسان آموزشگاه آرایشگری جهان مو دریافت کنید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب