آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

روش نگهداری موهای بلند آقایان

روش نگهداری موهای بلند آقایان

موهای بلند که به خوبی نگهداری می شود می تواند برای هر مردی فوق العاده به نظر برسد. اما، مراقبت از مدل موی بلند می تواند کمی کار سختی باشد. این امر به ویژه در مورد مردانی که عادت بیشتری به مراقبت از موهای کوتاه دارند، صادق است. از آنجا که سلامت مو از ریشه شروع می شود، قبل از رشد کامل موها، مراقبت از آنها بسیار مهم است. در این جا روش نگهداری موهای بلند آقایان را آورده ایم تا بتوانید با کمک آن ها، موهایی شاداب و سالم داشته باشید.

نگهداری از موهای بلند مردان

لازم به ذکر است که نگهداری صحیح و حفظ موهای بلند در بهترین حالت، بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر دست خود را خراش دهید، بهبود می یابد. این در حالی است که موها معمولاً قابل اصلاح نیستند و راهی برای ترمیم خود پس از آسیب دیدن ندارند. در واقع، تنها راه مناسب برای اینکه موهای آسیب دیده را بتوانید اصلاح کنید این است که قسمت های مشکل دار را برش دهیم.

روش نگهداری موهای بلند آقایان

داشتن مدل موی مناسب

مدل موی مناسب نه تنها بهترین ظاهر را دارد، بلکه ساده ترین و سالم ترین نگهداری از آن نیز خواهد داشت. بنابراین لازم است که به موها اجازه دهید طبیعی و مردانه ظاهر شوند. توجه داشته باشید که شامپو و نرم کننده مناسب چنین تاثیری بر رفتار موها دارد، به ویژه با توجه به اینکه مردان معمولاً کمتر موها را خشک کرده و حالت می دهند.

از روش نگهداری موهای بلند آقایان این است که قبل از شستن موها با شامپو، مطمئن شوید موهای شما عاری از هرگونه پیچیدگی است. شامپو را مانند معمول روی موهای خود بمالید، اما به خاطر داشته باشید که باید زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید تا به هر تار مو برسد. می توانید این کار را با نرم کننده مناسبی نیز انجام دهید

 این نکته را نیز باید اشاره کنیم که به طور معمول، نرم کننده ها به دو یا سه دقیقه زمان نیاز دارند تا تاثیر خود را در تمامی قسمت های مو بگذارند. هنگام شستشو توجه داشته باشید که آب خیلی داغ روغن های مفید را از مو و پوست سر پاک می کند. داشتن موهای بلند باعث می شود بیشتر شامپو بزنید و حالت دهید که این برای موهای شما خوب نیست. اگر در استخر بوده اید، بعد از شنا از نرم کننده مرطوب کننده و شامپوی شفاف کننده استفاده کنید، زیرا کلر می تواند بر موها تاثیر بگذارد.

روش نگهداری موهای بلند آقایان

راه ها و روش نگهداری موهای بلند آقایان

هنگامی که با روش نگهداری موهای بلند آقایان قبل از رویش موها آشنا باشید، مطمئن خواهید بود که اهداف واقع بینانه شما چه خواهد بود و نگهداری موهای بلند چیزی است که با سبک زندگی شما همخوانی دارد. برای حفظ موهای خود، به زمان اضافی در آراستن موها نیاز خواهید داشت و ابزارهای مناسب می توانند همه چیز را تغییر دهند.

برای این کار، بهتر است شانه ای پهن و برسی با کیفیت بالا انتخاب کنید تا به نرمی موها و جلوگیری از شکستگی آنها کمک کنبد.

اگر وقت دارید، سالم ترین راه برای خشک کردن موها این است که بگذارید موها در هوای طبیعی خشک شوند و در صورت لزوم کمی با انگشتان خود حالت دهید. با این حال، خشک کردن حوله می تواند عامل اصلی آسیب به موهای مردان با موهای بلند باشد. این عمدتا به این دلیل است که وقتی با یک حوله به شکلی قوی مالیده می شود، موها در نخ ها پیچیده می شوند و می شکنند. خشک شدن در این حالت موها، ممکن است نه تنها باعث آسیب به کوتیکول شود ، بلکه باعث وز شدن موها و شکستگی آن نیز می شود.

برای جلوگیری از شکستگی هنگام خشک شدن با حوله، آب اضافی را تکان دهید و موهای خود را با در جهت رشد موها بمالید. اگر در اثر شکستگی متوجه آسیب دیدگی در موهای خود شدید، نگران نباشید. در روش نگهداری موهای بلند آقایان آورده شده است که تنها راه واقعی برای از بین بردن موهای آسیب دیده، قطع محل آسیب است. بنابراین باید موهای خود را هر شش تا هشت هفته کوتاه کنید.

راهکارهای موثر در نگهداری از موهای بلند

سشوار کشیدن نیز یکی از علل شایع آسیب مو است. اگر باید از سشوار استفاده کنید، یک اسپری حالت دهنده حرارتی بزنید تا موها را بپوشاند و از آسیب آنها محافظت کند. برای جلوگیری از آسیب دیدن موها، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید و همیشه موها را کمی مرطوب بگذارید.

در نهایت، وضعیت موهای شما نشان دهنده وضعیت بدن شما است. استرس، رژیم غذایی نامناسب، سیگار کشیدن و کمبود خواب همگی ممکن است به سلامت و ظاهر موهای شما تاثیر مستقیم بگذارد. اگرچه محصولات می توانند کمی آن را برطرف کنند، اما سلامت موهای شما ممکن است به سلامت بدن شما بستگی داشته باشد، بنابراین خوب غذا بخورید، آب زیادی بنوشید، استرس خود را کاهش دهید و خوب زندگی کنید. بدین ترتیب با روش نگهداری موهای بلند آقایان ، خواهید توانست ظاهری آراسته و بدنی سالم داشته باشید.

روش نگهداری موهای بلند آقایان

مراقبت های مناسب از موی بلند

وقتی مردان موهای خود را بلند می کنند، باید در نظر داشته باشند که مراقبت زیادی لازم است. منتظر نمانید تا موهای شما در شکلی نامرتب قرار گیرد و سپس برای نگهداری و مراقبت آن، اقدام کنید. لازم است که هر چند هفته یکبار با آرایشگر خود ملاقات کرده و به او کنترل خلاقانه بدهید.

در این شرایط است که موها تمیز و سالم بوده و سریع رشد می کند.  ضمن آنکه صاف کننده هایی وجود دارد که اکثر مردان حتی از آنها اطلاع ندارند. این گونه از محصولات به سلامت موها کمک می کنند و موهایی با ظاهر صاف و درخشان را ایجاد خواهد کرد. در این خصوص و برای دسترسی به روش نگهداری موهای بلند آقایان ، می توانید راهنمایی های لازم را از آموزشگاه آرایشگری جهان مو دریافت کنید.

محصولات موثر در نگهداری موهای بلند آقایان

شما می توانید برای نگهداری بهتر از موهای بلند خود، از یک شامپوی مرطوب کننده مناسب برای هنگامی که موهای شما خشک به نظر می رسد، استفاده کنید. این گونه از محصولات، حالت دهی را آسان تر می کند. توجه داشته باشید که شستشوی هر روزه موها می تواند به آن ها آسیب برساند. ضمن آنکه نباید منتظر باشید تا پس از یک هفته با ظاهری نامناسب به سراغ شستشوی آن ها بروید.

از روش نگهداری موهای بلند آقایان این است که آن را پس از شستشو با روغن سبک و مغذی مانند روغن آرگان آن ها را صاف و نرم کنید. برخی از شامپوها دارای مواد طبیعی و مغذی هستند که می توانید از آن ها برای موهای خود بهره ببرید. این باعث می شود که موهای شما خشک و خشن به نظر نیامده و به راحتی ظاهری آراسته را برای شما فراهم نماید.

همچنین برخی دیگر از محصولات دارای روغن های جوجوبا ، بادام و آرگان و همچنین چوب سدر ، چوب صندل، صنوبر و میخک هستند که برای مراقبت از موهای بلند سر نیز مفید خواهند بود. این ها راهی آسان و سریع برای شادابی بعد از شستشوی مو می باشند که استفاده از آن ها بسیار آسان و کاربردی خواهد بود.

شما می توانید به راحتی برای دسترسی به روش نگهداری موهای بلند آقایان با آموزشگاه آرایشگری جهان مو در ارتباط بوده و اطلاعات مفیدی را در این خصوص دریافت کنید و بدین ترتیب به سلامت بیشتر موهای خود، کمک موثری داشته باشید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب