آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

دلیل ریزش موی سکه ای در مردان

ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای نوعی بیماری است که سیستم ایمنی بدن شما را تهدید نمی کند و تنها موهای سر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. با این شرایط، بدن به خطا افتاده و فولیکول های مو را مهاجم تصور خواهد کرد. بدین ترتیب، بدن شما به فولیکول های مو حمله می کند و این امر باعث می شود تا قسمتی یا تمام موهای شما ریزش کند. این روند، معمولاً با موهای سر شروع می شود.

برای این بیماری آلوپسی سه نوع وجود دارد، که شامل ریزش موی سکه ای بر روی سر، ریزش کامل موی سر و از بین رفتن تمامی موها در بدن می شود که باید اشاره کرد که این نوع از بیماری، مسری نیست و در افراد در هر سنی رخ می دهد. با این حال ، در کودکان و بزرگسالان در اوایل 20 سالگی شایع تر است. این را نیز باید افزود که دلایلی همچون استرس های فیزیکی حاصل از کاهش وزن فوری می تواند در ریزش موی سکه ای موثر باشد.

ریزش موی سکه ای

علائم ریزش موی سکه ای

اصلی ترین علامت این بیماری، ریزش موی سکه ای است که در لکه های کوچک و گرد روی سر ایجاد می شود. این باعث می شود مناطق صاف و رنگ پوست سر در معرض دید قرار گیرد. یک مورد خفیف آن نیز، با یک تا دو تکه بدون مو به اندازه سکه شروع می شود. در بسیاری از موارد، پس از مدتی متوقف می شود و گاهی موها دوباره رشد می کنند. البته باید اشاره کرد که برای آن تضمینی وجود ندارد. ضمن آنکه نمی توان این شرایط را پیش بینی نمود. زیرا ممکن است که تکرار چرخه های ریزش مو و رویش آنها صورت گیرد.

ریزش موی سکه ای، می تواند به شکل دیگری تبدیل شود. در بدترین شکل خود، آلوپسی باعث از بین رفتن تمام موهای بدن می شود. این شامل ابرو ، مژه ، بازوها ، پاها ، زیر بغل و موهای سینه و پشت برای مردان است. افرادی که دچار چنین مساله ای هستند، کمتر در این مناطق ریزش مو، احساسی از خارش یا سوزش دارند.

ریزش موی سکه ای

چه چیزی باعث ایجاد ریزش مو می شود؟

هیچ علت شناخته شده ای برای این مساله وجود ندارد. این یک بیماری خود ایمنی است و بدان معناست که سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به قسمتی از بدن حمله می کند. از نگاه محققان، دلیل این بیماری ، اغلب به ژن فرد مرتبط خواهد بود. یا آنکه ویروس هایی در محیط ایجاد شده است که این بیماری را باعث شده است.

اگر دچار ریزش موی سکه ای شده اید، به پزشک مراجعه کنید. دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. به طور معمول، بررسی رو الگوی ریزش مو انجام شده و سابقه پزشکی مرور می شود و آنها بررسی می گردد که آیا نواحی بدون موی سر شما صاف هستند یا خیر. گاهی موهای باقی مانده در این نوع از ریزش مو، شکل خاصی دارند.

پزشک ممکن است چند مو از سر شما بردارد تا زیر میکروسکوپ بررسی کند. در آزمایشگاه،  نمونه کوچکی از پوست سر شما جدا کرده و زیر میکروسکوپ به آن نگاه می کنند. این می تواند به آنها در رد سایر شرایطی که باعث ریزش موی سکه ای می شوند کمک کند.

ریزش موی سکه ای

امکان پیشگیری از ریزش موی سکه ای می باشد؟

اجتناب  از این شرایط، در اکثر مواقع ممکن نیست. زیرا علت ناشناخته است و در افراد مختلف متفاوت می باشد. برخی از افراد سابقه خانوادگی این نوع از بیماری را دارند. هنگامی که یکی از اعضای خانواده با این مساله و بیماری روبروست، سیستم ایمنی بدن، می تواند خطر ابتلا به آن را افزایش دهد.

ضمن آنکه باید اشاره کرد که هیچ درمانی برای ریزش موی سکه ای وجود ندارد. اگر چند تکه ریز ریزش مو روی سر خود دارید، به احتمال زیاد موهای شما طی چند ماه دوباره رشد می کند که در این شرایط، به احتمال زیاد از سوی پزشک، موارد درمانی و دارویی خاصی تجویز نخواهد شد.

اما تزریق استروئید در زیر پوست سر در زمانی که مناطق بزرگ تری برای ریزش مو وجود دارد، پیشنهاد شده و اجرا می شود که می تواند در رشد مجدد موها موثر باشد. از دیگر درمانهایی که به عنوان داروی رشد مورد استفاده قرار می گیرند نیز حاوی استروئید می باشند که استفاده از روی پوست را شامل می شود.

این مساله باعث می شود که در پوست سر شما، واکنش آلرژیک صورت گرفته و رشد مو انجام شود. بنابراین با کمک این روش، از دارویی بر روی پوست سر استفاده خواهد شد که می تواند باعث تحریک پوست سر شده و پوسته شدن و قرمزی و التهاب را ایجاد کند. این روش در صورت موفقیت آمیز بودن، به طور معمول در یک دوره سه ماهه، باعث ایجاد رشد موها می گردد.

البته برای بسیاری از مردان، تحمل این شرایط ، چندان جالب نیست. این مساله می تواند بر اعتماد به نفس مردان و بر تعاملات اجتماعی ایشان تأثیری منفی بگذارد. تکنیک های آرایش مو یا محصولات مراقبت از مو می تواند تکه های ریزش موی سکه ای شما را بپوشاند. ضمن آنکه می توانید برای این منظور، از کارشناسان آموزشگاه آرایشگری جهان مو ، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب