آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

کاشت مو بدون بانک مو

کاشت مو بدون بانک مو

برای چندین دهه، زنان و مردان به ترتیب تخمک و اسپرم خود را برای استفاده احتمالی در روش های بعدی لقاح داخل رحمی ذخیره کرده اند. استفاده از سرما، ذخیره مواد ژنتیکی در دماهای بسیار پایین،  قابل اطمینان بوده و نمونه ها را برای مدت زمان نامحدود، ایمن و از نظر ساختاری سالم نگه می دارد. بنابراین، مهم این بود که چه زمان سرمایش در ترمیم مو معرفی شود تا کاشت مو بدون بانک مو امکان پذیر گردد.

یک شرکت بیوتکنولوژی در انگلستان ، پیشنهاد می کند که فولیکول های موی بیماران را برای استفاده بعدی در هنگام تکمیل و تأیید روش های شبیه سازی مو ذخیره می ند. آنها با یک مجوز بانک بافت انگلیس همکاری کرده اند تا مجوزهای لازم را با سازمان بافت انسانی برای ایجاد سیستم بانکی فولیکول مو تأمین کنند. این اولین سیستم ذخیره فولیکول مو در هر نقطه است.

بنابراین همانطور که امروز انجام کاشت مو انجام می شود، حدود 100 فولیکول مو را خارج کنند. فقط این فولیکول ها قابل پیوند نیستند. آنها را در دمای نزدیک به 300 درجه زیر صفر با استفاده از تکنیک های انجماد نگهداری می کنند. هرکسی که روش های ترمیم مو را بررسی کرده است، می داند که 100 فولیکول مو برای ایجاد تغییرات زیاد در هر سر کافی نیست. هنگام انجام کاشت مو بدون بانک مو که دامنه آن نسبتاً محدود است، حدود 20 برابر از این مقدار استفاده می شود.

کاشت مو بدون بانک مو

علت ذخیره این فولیکول های چیست؟

سازمان هایی در دنیا، روی تکنیک هایی کار کرده اند که سلول های پاپیلای پوستی را که در فولیکول مو قرار دارند جدا کرده و سپس این سلول ها را کلون می کند. نظریه این است که از آنجا که سلول های پاپیلای پوستی، رشد فولیکول مو را تنظیم می کنند، شاید فولیکول های کوچک را با تزریق سلول های پاپیلای پوستی به پوست سر، تقویت کرده و بازسازی کنند.

بنابراین 100 فولیکول مو برای تولید تعداد زیادی سلول های پاپیلای پوستی شبیه سازی شده برای چنین روشی کافی خواهد بود. البته، شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه چنین روشی در انسان موثر یا بی خطر است. در یکی از تحقیقات سال 2017 در ایران درباره کاشت مو بدون بانک مو ، ایجاد فولیکول مو با تزریق سلول های اپیتلیال فولیکولار انسان و سلول های پاپیلا در موش، نتیجه گرفتند که تزریق ترکیبی از پاپیلای پوستی کشت شده توسط انسان بالغ و سلول های اپیتلیال می تواند باعث رشد مو در موش های برهنه شود.

این مطالعه تأکید کرد که ترکیب پاپیلای پوستی بزرگسال انسان و سلول های اپیتلیال می تواند موهای جدیدی را در موش های برهنه ایجاد کند.

همچنین این احتمال را مطرح می کند که فولیکول های ذخیره شده می توانند در فرآیندی که نئوژنز فولیکول نامیده می شود، کلون شوند. افراد زیادی بر روی فولیکول های انسانی و این چالش کاشت مو بدون بانک مو کار می کنند، اما پیشرفت آنها کند است. با این حال، بانکداری فولیکول های مو شما هزینه دارد.

ابتدا هزینه استخراج و حفظ انجماد فولیکول ها حدود 2500 دلار تخمین زده می شود. سپس هزینه ذخیره سازی سالانه حدود 125 دلار وجود دارد. بنابراین، اگر پیش بینی کنید که پیشرفت علمی هنوز حداقل یک دهه تا تأیید فاصله دارد، هزینه کلی آن تقریباً 4000 دلار خواهد بود که بدون احتساب هزینه کلونینگ یا تکثیر سلول ها می باشد.

کاشت مو بدون بانک مو

تکثیر و کاشت مو بدون بانک مو

شبیه سازی و تکثیر مو از فناوری های پیشرفته ای است که در حال حاضر برای درمان ریزش مو مورد تحقیق قرار گرفته است. مفهوم شبیه سازی مو این است که سلول های فولیکول موی سالم را از بیمار استخراج کرده و چندین نسخه از آنها را در شرایط آزمایشگاهی پرورش داده سپس سلولهای تکثیر شده مجدداً در طاسی سر قرار می گیرند. در آنجا ، آنها رشد طبیعی خود را از سر می گیرند.

کلونینگ مو چیست؟

در بررسی کاشت مو بدون بانک مو ، پیشنهاد می شود که کلونینگ مو در راستای شبیه سازی واقعی عمل کند. ایجاد نسخه های یکسان از یک موجود بیولوژیکی صورت گیرد. اما در حالی که شبیه سازی معمولاً شامل تهیه کپی از کل موجودات زنده است، تکثیر مو در مورد تولید تعداد زیادی کپی از موهای فردی است.

از آنجا که این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، هنوز هیچ روش استانداردی وجود ندارد. این برخلاف کاشت موی فعلی است که در آن بدون توجه به کلینیکی که به آن مراجعه می کنید، یکی از دو روش اصلی مشابه (FUE یا FUT) را دریافت خواهید کرد.

در زمینه شبیه سازی مو، هنوز در مرحله ای هستیم که مراکز تحقیقاتی و شرکت های مختلف در سراسر جهان نسخه های خود را ،اغلب بسیار متفاوت، از کلونینگ مو دنبال می کنند. هنوز مشخص نیست کدام یک از این فناوری های مختلف در نهایت ابتدا بالغ می شود و بر بازار تسلط پیدا می کند.

کاشت مو چه تفاوتی با هم دارد؟

صرف نظر از تکنولوژی خاص مورد استفاده کاشت مو بدون بانک مو ، یک تفاوت اساسی وجود دارد که همه فناوری های کلونینگ مو را از کاشت موی موجود در حال حاضر متمایز می کند. کاشت موهای استاندارد ،امروزه تنها می تواند تعداد موجود فولیکول های موی سالم را در پوست سر شما توزیع کند. آنها این کار را با برداشتن فولیکول ها از نواحی مودار پشت و کناره سر و کاشتن آنها در مناطق طاسی انجام می دهند.

 

محدودیت های روشنی برای این فرآیند وجود دارد. جراحان فقط می توانند تعداد زیادی فولیکول را قبل از کاهش تراکم مو در ناحیه اهداکننده به سطوح غیرقابل قبول از نظر زیبایی بردارند.

کلونینگ مو در واقع از فولیکول های موی موجود برای افزایش تعداد کل فولیکول های پوست سر استفاده می کند و هیچ محدودیت نظری برای تعداد دفعاتی که دانشمندان می توانند یک فولیکول را تکثیر کنند وجود ندارد. کلونینگ مو به معنای واقعی کلمه موهای نامحدود را نشان می دهد.

بنابراین در اصل در خصوص کاشت مو بدون بانک مو ، حتی اگر شما کاملاً طاس هستید، یک فرایند کلونینگ مو می تواند سر کامل مو را بازیابی کند. تمرکز اصلی در بسیاری از این فناوری ها، شامل سلول های بنیادی فولیکول مو می شود. اینها سلولهای نسبتاً متمایزی نیستند. آنها توانایی توسعه و تکثیر در انواع مختلف سلول را دارند که شامل سلول های پوست، سلول های غدد چربی و البته فولیکول های جدید مو می شوند.

کاشت مو بدون بانک مو

سایر کاربردهای سلول درمانی

تکثیر مو یک مورد خاص از سلول درمانی است. استفاده از سلول های خود بیمار برای درمان یک مشکل پزشکی می باشد. چندین دهه است که سلول درمانی در بیماری های دیگر داشته ایم. به عنوان مثال می توان به درمان برخی از سرطان های خون اشاره کرد.

در اینجا پزشکان از شیمی درمانی برای از بین بردن سرطان استفاده می کنند، اما این فرآیند سیستم ایمنی را نیز خراب می کند. سپس پزشکان سلول های خود بیمار را گرفته و در اصل کل سیستم ایمنی را از ابتدا بازسازی می کنند. با پیشرفت سریع فناوری، پزشکان و شرکت های بیوتکنولوژی در حال بررسی سلول درمانی برای درمان شرایط تهدید کننده زیبایی درست مثل ریزش مو هستند که کاشت مو بدون بانک مو را نیز در بر می گیرد.

کاشت مو بدون بانک مو

مزیت های کلونینگ مو

در حال حاضر، سه روش رایج برای درمان ریزش مو و طاسی وجود دارد. اولین مورد استفاده از داروهای مورد تأیید FDA مانند Rogaine (ماینوکسیدیل) یا Propecia (فیناستراید) است. این داروها موثر هستند، هرچند نتایج آنها محدود است. همچنین خطر عوارض جانبی از جمله اختلال عملکرد جنسی (در مورد فیناستراید) و درماتیت تماسی (با ماینوکسیدیل) وجود دارد.

دومین درمان رایج، شامل استفاده از محصولات طبیعی مو است. اینها از راههای طبیعی استفاده می کنند. همچنین تعداد موهای جدید آنها می توانند رشد کنند.راه حل سوم و به طور بالقوه ماندگارتر، انجام عمل جراحی کاشت مو بدون بانک مو است.

بسیاری از شرکت ها و دانشگاه های خصوصی در 15 سال گذشته برنامه تحقیقاتی مربوط به کلونینگ مو خود را داشته اند. در سال 2010 ، محققان دانشگاه فنی برلین با اعلام اینکه از سلول های بنیادی برای ایجاد فولیکول های جدید مو در موش ها استفاده کرده اند، خبرساز شدند. آرزوی محققان این بود که این ویژگی را در انسان تکرار کنند. با این حال موانع فنی غیرقابل حل شد.

برنامه های تحقیقاتی مشابه در دانشگاه های دیگر نیز از بین رفت. بخش خصوصی در حال حاضر رهبری تحقیقات در زمینه فناوری های کلونینگ مو را بر عهده دارد.

دست یابی به کاشت مو بدون بانک مو

سال گذشته ، شرکت Hairclone اولین بانک فولیکول مو در جهان را راه اندازی کرد. مردان و زنان می توانند فولیکول ها را برای استفاده در آینده هنگامی که فناوری کلونینگ مو بالغ شده است، ذخیره کنند. دلیل این کار این است که کیفیت مو با افزایش سن کاهش می یابد.

این بدان معناست که نسخه های جوانتر موهای شما بهترین نتایج را در آینده خواهند داد. آنها هیچ تاریخی را برای زمانی که انتظار دارند اولین بیمار خود بتواند از سلولهای موی ذخیره شده خود استفاده کند، ارائه نکرده است. شما می توانید در خصوص کاشت مو بدون بانک مو و دیگر روش های آن، اطلاعات بیشتر را از آموزشگاه آرایشگری جهان مو دریافت کنید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب