آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

ماساژ صورت

فواید ماساژ صورت

صورت انسان مهمترین بخش بدن انسان است که  همواره مورد توجه  نوع بشریت قرار گرفته است . همیشه در طول تاریخ انسان ها اهمیت ویژه ای به صورتشان داشته اند. امروزه داشتن پوستی شاداب و زیبا دغدغه روزمره بسیاری از افراد است  . افراد برای داشتن پوستی جذاب و دوست داشتنی از روش های متفاوتی استفاده می کنند. یکی از این روش های قدیمی ماساژ صورت است که سال ها مورد توجه طب سنتی در شرق قرار گرفته بود .

انجام صحیح و اصولی ماساژ صورت سبب زیبایی و با طراوت ماندن و از طرف دیگر سبب جوانسازی پوست می گردد در اصل این کار یک ورزش مهم و کاربردی برای تقویت عضلات صورت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و افتادگی می گردد .

 امروزه افراد با استفاده از ماساژورهای صورت علاوه بر زیبا سازی پوست به دنبال آرامش هم هستند چرا که تحقیقات ثابت کرده است که  سبب آزاد و تولید شدن ماده مرفین به مقداری بسیار بالایی در بدن می گردد که این ماده یکی از عوامل مهم و حیاتی جهت ایجاد احساس آرامش در بدن انسان ها است در ادامه مطالب در مورد فواید  این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد .

فواید ماساژ صورت
  • ایجاد آرامش با ماساژ صورت

 نتایج تحقیقات کاملا علمی در مجله Biomedical Research نشان می دهد که اعصاب سیمپاتیک صورت توسط ماساژ صورت فعال می گردد. در نتیجه سبب افزایش انرژی مثبت و کاهش استرس و اضطراب می گردد . نکته حائز اهمیت اینجاست که بدن انسان دارای نقاط فشار و عصبی زیادی است. 

هر یک از این نقاط اعصاب به  یک ارگان حیاتی در بدن انسان وصل است . در اصل با دریافت ماساژ در هرناحیه ،  این ارگان های حیاتی واکنش های مثبتی از خود نشان می دهند. .ماساژ صورت هم از این امر مستثنی نیست یعنی  ماساژ صورت علاوه بر اینکه پوست شما را با طراوت می سازد ، آرامش را بدنتان هدیه می دهد.

فواید ماساژ صورت
  •       پاکسازی پوست با ماساژ

بر روی پوست همه افراد به صورت طبیعی چربی هایی وجود دارد که برای حفظ رطوبت و شادابی پوست مورد نیاز است . البته خاصیت ضد میکروبی هم دارد . در  بسیاری از پوست ها این چربی ها به صورت تجمعی در نواحی مختلف وجود دارد که سبب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش و آکنه  می گردد . 

 در واقع با داشتن یک ماساژ استاندارد  و پاکسازی ، پوست شما از آلودگی های محیط اطرافتان پاک می گردد .  در این راستا جهت داشتن ماساژ خوب نیاز به ارائه دهندگان حرفه ای خدمات پوست است که بتوانند با شناخت پوست شما از بهترین مواد جهت پاکسازی پوستتان استفاده نمایند .

پاکسازی پوست
  • جلوگیری از پیری پوست 

عوامل پیر شدن پوست بسیار زیاد است. ما نمی توانیم همه این عوامل را کنترل کنیم چرا که پیر شدن پوست امری طبیعی و البته اجتناب ناپذیر است . در اصل با گذشت زمان و بالا رفتن سن پوست چروک  ، نازک و خشک می گردد .

با داشتن ماساژهای مناسب برای پوست و آبرسانی به آن می توانیم تا حدودی از پیر شدن پوست بکاهیم و پوستی شاداب داشته باشیم . بتوانیم فرآیند بازسازی کردن و ترمیم سلول های پوست را سرعت بخشیم .

جلوگیری از پیری پوست
  •    افزایش گردش خون در ناحیه صورت

از فواید بسیار مهم ماساژ صورت افزایش گردش خون  در این ناحیه است. با انجام این کار پوست صورت به طور منظم و مرتب می توان گردش خون ناحیه صورت را بالا برد . با اکسیژن رسانی بهتر به سلول های پوست و افزایش تغذیه سلول ها  با مواد مغذی ، سبب می گردد تا پوستی شاداب و سالم داشته باشیم.

افزایش-گردش-خون
  •   جوان سازی پوست

با گذر زمان و بالا رفتن سن پوست کم کم طراوت و درخشش خود را از دست خواهد داد.  به خصوص با روش و سبک زندگی های امروزی که سرشار از استرس و آلودگی های محیطی است . برای جوانسازی پوست نیز می توان از روش ماساژ استفاده کرد که طراوت را به پوست برگرداند . این امر توسط یک متخصص ماهر می تواند جوانسازی را تسهیل ببخشد و از پیری زودرس پوست جلوگیری کند .

  • جلوگیری از ایجاد آکنه و لک پوست

با افزایش سن و گذر عمر سموم هوای اطرافمان در پوست صورت افزایش می یابد. همچنین اشعه های مختلفی که در اطراف وجود دارد به شکل لک در بلند مدت بر روی پوست ایجاد می گردد . با ماساژ منظم و حرفه ای پوست صورتتان به مرور زمان می توانید این لکه ها را از بین ببرید .

روغن ماساژ

 

  • برای ماساژ صورت از چه روغنی استفاده کنیم ؟

برای داشتن یک ماساژ ی خوب و البته حرفه ای داشتن یک روغن خوب بسیار ضروری است . روغن با کیفیت هم برای پوست صورت شما بسیار مفید است و هم سبب حس آرامش در  شما می گردد . هنگام تهیه روغن برای پوست صورتتان به نکاتی باید توجه داشته باشید.

  • روغن انتخابی دارای عطر و یا اسانس زیادی نباشد .
  • چربی بالایی نداشته باشد و در پوست حساسیت ایجاد نکند .
  • گیاهی باشد و دارای ویتامین هایی باشد که از طریق پوست جذب می گردد .
  • روغن را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید برا پوست هایی که خشک هستند روغن کنجد ،آفتابگردان ، جوانه گندم و گل روز مناسب است .همچنین برای پوست های چرب بهترین گزینه روغن های نارگیل، قرچک ، رزماری می باشد . برای پوست معمولی بهتر است از روغن های گل بابونه و یاس استفاده گردد .
نکات ماساز پوست
  • نکاتی که هنگام ماساژ صورت باید بدانید :

  1. اگر التهاب یا عفونت پوستی و همچنین زخم باز و یا آکنه بسیار شدیدی دارید نباید خودتان صورتتان را ماساژ دهید. بهتر است برای انجام ماساژ صورت به متخصص مراجعه نمایید.
  2. قبل از انجام دادن ماساز صورت حتما دست و صورتتان را با صابون و آب ولرم بشویید . اگر احیانا از لنزی چشمی دارید آن را قبل از ماساژ صورت در بیاورید .
  3. در هنگام ماساژ صورت به هیچ عنوان به عضلات صورتتان فشار نیاورید. سعی کنید ماساژ را آهسته و نقطه به نقطه انجام دهید تا از آسیب زدن به عضلات صورتتان جلوگیری نمایید .
  4. در هنگام ماساژ چشمانتان را ببندید و برای ماساژ پشت چشم از کف دست هایتان استفاده کنید . مستقیما با فشار محکم روی چشمانتان را ماساژ ندهید .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *