آموزشگاه آرایشگری مردانه جهان مو

موخوره در ریش آقایان

موخوره یکی از شایع ترین مشکلات موی سر است. علاوه بر موی سر، ریش ها نیز می توانند دچار موخوره شوند. در این وضعیت موها خشک و شکننده شده و بد حالت می شوند. موخوره در ریش آقایان نشان دهنده، عدم رسیدگی و مراقبت کافی است. برای اینکه ریش ها در وضعیت خوبی باشند باید املاح مورد نیاز از طریق مواد غذایی به ریشه مو برسد. تغذیه مناسب در رشد، تراکم و سلامت موی سر و ریش ها تاثیر دارد.

وقتی انتهای ساقه مو به حالت دو یا چند ساقه تقسیم می شود، ریش دچار موخوره شده است. به مرور تخریب سلول پوشاننده مو، کوتیکول نیز اتفاق می افتد و ساقه موهای ریش، خورد می شوند. در این حالت کم پشت شدن ریش و خشکی و وز، اتفاق می افتد. گاهی موخوره از یک سمت شروع می شود و فقط ریش های همان قسمت را درگیر می کند که منجر به از دست دادن مو در همان ناحیه می شود. برخی از مهم ترین علل موخوره در ریش آقایان عبارتند از:

استفاده از شامپوی نامناسب

اغلب افراد با همان شامپوی سر، ریش ها را نیز شستشو می دهند. شامپو قدرت پاک کنندگی زیادی دارد و چربی پوست سر را از بین می برد. همین اتفاق برای پوست صورت رخ می دهد. مو از دو بخش ساقه و ریشه مو تشکیل شده، در بخش ریشه و زیر پوست، غدد سباسه قرار دارند که چربی ترشح می کنند. چربی روی سطح پوست را می پوشاند و به با شانه کردن به دیگر قسمت های مو، می رسد. شامپوهای شیمیایی موجب از بین رفتن چربی پوست صورت شده و ریش ها خشک و درگیر موخوره می شوند.

رنگ مو و موخوره در ریش آقایان

ریش ها نیز دیر یا زود سفید می شوند. افرادی که برای رنگ کردن ریش ها از رنگ موهای شیمیایی استفاده می کنند، اغلب با مشکل موخوره ریش درگیر هستند. رنگ موها، کوتیکول مو را ضعیف می کنند و ساقه مو مستعد شکنندگی و خشکی می شود. به خصوص رنگ موهای حاوی آمونیاک، بسیار مضر هستند و لایه پوششی موی ریش را به کلی از بین می برند.

موخوره در ریش آقایان

موخوره در ریش بلند آقایان

کسانی که ریش های کوتاه تری دارند کمتر دچار موخوره ریش می شوند. ریش های بلند و پر پشت نیاز به مراقبت بیشتری دارند. برای اینکه دچار موخوره ریش نشوید مرتب انتهای ساقه مو را بررسی کنید. با توجه به بلندی ریش، چربی پوست سر نمی تواند تا انتهای ساقه برسد و معمولا این قسمت خشک و وز است. از طرفی آسیب شامپوها روی ریش های بلند را نمی توان نادیده گرفت.

راه های جلوگیری از موخوره

روزی 2 یا 3 بار ریش ها را بالا به پایین شانه بزنید تا چربی در همه قسمت ها پخش شود.

بعد از استحمام و شستشوی ریش ها، با استفاده از روغن زیتون یا بادام و …، ریش ها را ماساژ دهید.

برای خشک کردن ریش بلند از حرارت استفاده نکنید موها دهیدراته می شوند و موخوره ریش به وجود می آید.

هفته ای یکبار کمی از انتهای ریش را با قیچی کوتاه کنید تا موخوره های احتمالی از بین برود.

اشتراک گذاری

Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

مطالب پر بازدید

همه مطالب